Fibra este un aliment de bază pentru organism. Includerea fibrelor în alimentație este esențială datorită multitudinii de beneficii pe care le oferă, cum ar fi reducerea colesterolului din sânge și a glucozei. În ciuda acestora, consumul de fibre este astăzi în scădere, în timp ce consumul de alimente procesate continuă să crească proporțional cu cifrele persoanelor supraponderale, care nu par deloc întâmplătoare. De aceea, în acest articol, vă spunem cum să includeți alimente bogate în fibre, pentru a vă îmbunătăți automat obiceiurile alimentare, astfel încât să reușiți să vă mențineți o greutate optimă și o stare bună de sănătate.

Alimente bogate în fibre

Fibra alimentară este un element nutritiv care se găsește în toate plantele. Fibra vegetală, tipul care se consumă, se găsește în fructe, legume și cereale. Fibrele nu pot fi digerate de corpul uman, așa că trec foarte rapid prin intestin.

Rolul și beneficiile fibrelor

Fibrele vegetale adaugă alimentației sațietate, provoacă vioiciune, și pot ajuta în eforturile de slăbit sau pentru a menține o greutate sănătoasă.

Consumul alimentelor bogate în fibre ajută la ameliorarea unor probleme cu constipația, hemoroizii, diverticuloza și sindromul de colon (colon) iritabil.
Fibrele dietetice pot ajuta la scăderea colesterolului și, de asemenea, la prevenirea diabetului, a bolilor de inimă și a unor tipuri de cancer.

Pentru a consuma mai multe alimente bogate în fibre, ar trebui introduse la fiecare masă fructe și legume, și ca gustare dimineața și după-amiaza.

Fructe, legume, leguminoase, nuci și cereale 

Fructele, legumele, leguminoasele și nucile cu cel mai mare conținut de fibre sunt, după cum urmează:

Fructe

Fructele sunt o sursă bogată de fibre. Mâncați mai multe:

  • Piersici și pere
  • Mere și banane
  • Smochine și alte fructe deshidratate
  • Mandarine, prune și fructe de pădure

Legume

  • Broccoli, anghinare, dovlecei și fasole verde (fasole boabe)
  • Legume fragede gătite, cum ar fi sparanghel, sfeclă, ciuperci, napi și dovlecei
  • Lăptuca, sfecla elvețiana, morcov crud și spanac
  • Cartofi și cartofi dulci copți la cuptor cu coajă

Leguminoase

  • Linte
  • Fasole neagră
  • Mazăre uscată
  • Fasole albă
  • Năut

Nuci și semințe

  • Migdale
  • Fistic
  • Nuci pecan
  • Semințe de floarea-soarelui

Cereale

Cerealele sunt o altă sursă importantă de fibre vegetale. Pentru a lua mai multe mâncați:

  • Cereale măcinate, precum faina de ovăz și grâu
  • Paine integrală
  • Orez brun
  • Paste de grâu integral
  • Popcorn
  • Cereale bogate în fibre, precum tărâțe de orz

Trucuri pentru a introduce mai multe fibre în dietă

  • Încercați să mâncați alimente bogate în fibre naturale. Alimentele cu adaos de fibre și suplimente de fibre nu au întotdeauna unele dintre beneficiile fibrei, cum ar fi aceea de stomac plin.
  • Înlocuiți pâinea albă cu pâine neagră integrală și mâncați mai des cereale uscate, orez brun, ovăz și porumb.
  • Căutați rețete noi care conțin tărâțe de grâu, care sunt foarte bogate în fibre, pentru a le introduce în dietă de 5 ori pe săptămână.
  • Mâncați cereale fierte între mese, cel puțin în fiecare zi.
  • Creșteți încet cantitatea de fibre din dieta dvs.
  • Dacă aveți balonare sau gaz, probabil că ați mâncat prea multe și trebuie să reduceți cantitatea de fibre pe care o consumați câteva zile. Beți multe lichide.

 

Comentarii pe Facebook