Home Sănătate, Nou Cum să îți crești nivelul de oxigen din sânge? – 7 modalități simple și eficiente
NouSănătate

Cum să îți crești nivelul de oxigen din sânge? – 7 modalități simple și eficiente

Respirația este vitală pentru inima noastră, pentru mușchii noștri și, în cele din urmă, pentru întregul nostru organism. Mai mult, oxigenul pe care îl respirăm are un rol foarte important pentru sângele și creierul nostru. Nivelurile normale ale oxigenului din sânge sunt situate între 75 și 100 milimetri de mercur (mm Hg). O valoare sub 60 mm Hg relevă necesitatea de a crește oxigenul. Când oxigenul din sânge scade sub un anumit nivel, pot apărea simptome cum ar fi dureri de cap, amețeli, dificultăți de respirație, confuzie sau neliniște. Din fericire, există câteva metode foarte simple care previn scăderea nivelului de oxigen din sânge, și unele care îl cresc în anumite momente cheie. În cele ce urmează, vom vedea 7 cele mai utilizate remedii în acest scop.

Exerciții fizice regulate

Activitatea fizică, de preferință, aerobic, cum ar fi înotul, alergatul, ciclismul, dansul sau cardio-ul. Toate aceste tipuri de mișcări ne fac respirația mai rapidă și mai profundă, crescând-ne astfel cantitatea de oxigen din sânge și determinând inima să bată mai repede și crescând-ne fluxul de sânge către mușchi și înapoi spre plămâni.

Dacă avem dificultăți de respirație, poate fi dificil să facem mișcare. Cu toate acestea, ne putem îmbunătăți puterea și rezistența.

Hidratarea corespunzătoare

Prima modalitate, și, de asemenea, cea mai simplă, este să bem regulat apă și să nu lăsăm niciodată corpul nehidratat corespunzător, amintindu-ne că apa are hidrogen și oxigen și că o mare parte a corpului nostru este alcătuită din acest lichid. Este de preferat să bem apă simplă, dar o putem combina cu alimente care îmbunătățesc sănătatea, cum ar fi fructele și legumele.

Alimentația adecvată

Dacă dorim să creștem oxigenul, trebuie să ne asigurăm că mâncăm alimente care ajută organismul să transporte oxigenul, în special cele care furnizează organismului fier, deoarece, acest mineral este necesar pentru a produce proteina hemoglobină și mioglobină care se găsesc în celulele roșii din sânge. De aceea, este recomandat să consumăm leguminoase uscate, fructe deshidratate, ficat, carne roșie, ouă și cereale integrale. Pe lângă usturoi, ceapă, varză, morcovi, cireșe, dovlecei etc.

Evitarea tutunului

Fumatul sau expunerea la fumul de țigară, afectează grav plămânii și inhibă capacitatea oxigenului spre a fi introdus în fluxul sanguin într-un mod eficient. În plus, arderea tutunului din țigări are un număr de reziduuri foarte periculoase, inclusiv gudron și monoxid de carbon, dacă este să numim doar câteva.

Inhalarea de aer proaspăt

Pentru aceasta, va trebui să căutăm un loc în care nu există atât de multă poluare, astfel încât să putem merge pe jos, să ne bucurăm de peisajul rural sau zonele montane, relaxându-ne corpul și să respirăm cât mai profund.

Practicarea exercițiilor de respirație

Exercițiile de respirație pot reduce, de asemenea, cortizolul și pot diminua neliniștea mentală. Pranayama, sau respirația yoghină, ne poate ajuta să creștem nivelul de oxigen, deoarece respirația noastră devine mult mai profundă și mai lentă.

Această practică ajută la purificarea organismului, eliminând mai mult carbon, ceea ce face sângele mai puțin toxic. Pentru a face acest exercițiu, ar trebui să respirăm profund în diafragmă și să expirăm încet.

Vom inspira prin nas cel puțin șase secunde, ținând aerul câteva secunde, apoi îl vom lăsa să iasă încă șase secunde. Desigur, dacă simțim un disconfort, putem scurta timpul de inhalare, menținere și expirare. În timp, va deveni mai ușor.

Ne vom menține mintea concentrată asupra respirației, deoarece atenția contribuie la reducerea cortizolului și, prin urmare, crește oxigenul.

Plasarea de plante în casa noastră

O altă posibilitate în acest sens, ar fi să cultivăm plante de interior pentru a crește cantitatea de oxigen din casa noastră. Datorită faptului că plantele de interior ne pot relaxa sistemul nervos simpatic, rezultatul va fi acela că respirația noastră, va începe să încetinească, permițând să pătrundă mai mult oxigen în plămâni.

Comentarii pe Facebook
Acordă o notă acestui articol!

Author

ThePOC

error: Content is protected !!