Melanina este pigmentul care este responsabil în mare măsură de expresivitatea privirii și a look-ului, oferă culoarea pielii, parului, ochilor și îi conferă irisului nuanțe întunecate. În absența acestei substanțe, devin vizibile straturile profunde ale irisului, de culoare albastră. Aceasta crește de asemenea, proprietățile imune ale organismului, precum și rezistența la efectele radiațiilor solare. Atunci cînd sunt stimulate de subsțante chimice sau razele UV, celulele cunoscute sub numele de melanozomi si melanocite stimulează producția și distribuția melaninei.

Melanina este implicată în toate procesele biochimice care cresc imunitatea organismului uman la radiații, și la atacurile virușilor. Această substanță surprinzătoare care se dezvoltă rapid în organism încă la o vârstă fragedă, este prezentă pe scară largă în natură. Acest pigment este produs chiar și de cele mai simple vietăți. Citiți acest articol pentru a afla care alimente stimulează producția de melanină și care este impactul acesteia asupra pielii noastre.

Cum se dezvoltă melanina?

Melanina este formată în cadrul procesului de metabolizare a unui aminoacid denumit tirozina, la nivelul pielii fiind creată, după cum am menționat, de melanocite. În anumite cazuri însă (cum se întâmplă în albinism), melanina lipsește, această problemă putînd apărea nu doar la oameni, ci și la animale sau plante. Acest hormon melaninare prezintă una dintre marile variabile ale trăsăturilor umane și sunt implicate multe poligene (o gena al cărei efect individual asupra fenotipului este prea mic pentru a fi observat, dar care poate acționa alături de altele pentru a produce variații observabile).

Atunci când o persoană are o cantitate suficientă de melanină în organism arată mai tânăra, se simtă mai bine, deoarece melanina îmbunătăţeşte funcțiile metabolismului.
O substanță sintetică care îi conferă organismului melanină este vândută în farmacii și este prescrisă adesea de către medici pentru a combate obezitatea.

Ce alimente ar trebui consumate pentru a crește nivelul de melanina în organism?

Principalul simptom al lipsei de melanina în organism este apariția timpurie a nuanţei de gri a părului, ceea ce creează un disconfort, în special femeilor, de aceea este foarte important să creștem producția de melanină prin alimentație și să scăpăm de apariția părului gri.

La formarea melaninei participă doi aminoacizi și anume tirozina și triptofanul. Pentru a crește nivelul de melanină în organism este necesar consumăm mai multe alimente bogate în acești doi aminoacizi. 

Pentru un aport adecvat de melanină trebuie să consumăm zilnic 250-300 g de ficat, de carne, pește sau fructe de mare. O sursă bogată în tirozină este fasolea, nucile, migdalele și avocado. Printre cele mai mari surse de triptofan regăsim; orezul brun, arahidele și bananele.

Pentru ca organismul să sintetizeze melanină are nevoie de beta-caroten, vitaminele C, E, A, care se regăsesc în semințe și cereale. Beta-carotenul se regăsește de asemenea, în legume și fructe, cum ar fi piersici, portocale, banane, caise, pepene galben, dovleac, morcovi, legume.

Pentru a dezvolta melanină organismul are nevoie de vitamina B10, deoarece această vitamină se acumulează în stratul exterior al pielii și este activată prin expunerea la soare, pornind de reacții biochimice care stimulează producția de melanină. Vitamina B10 este adesea inclusă în compoziția produselor de protecție solară și se găsește natural în cereale și în pâinea integrală.

Alimentele recomandate în acest caz sunt produsele lactate, untul, algele marine, semințele de susan, fasolea neagră, și să urmați un regim alimentar echilibrat. De asemenea, trebuie să-i asigurați organismului necesarul zilnic de grăsimi, proteine ​​și carbohidrați, vitamine și minerale.

Medicina naturistă recomandă consumul de germeni de grâu prin adăugarea cerealelor în supe și în salate pentru a crește producția de melanină în organism. Cantitatea zilnică recomandată de germeni de grâu este de 1 lingură boabe. Alte produse naturiste care ajută la producerea de melanină este sucul de pătrunjel (25 de grame pe zi), decoctul și infuzia de urzică, lavandă, mentă.

În anumite cazuri se poate administra un analog sintetic de melanină – „Melanotan-II“. Dar utilizarea acestui medicament se face numai cu prescripția medicului.

Produse care încetinesc producția de melanină în organism

În timp ce unele alimente stimulează creșterea melaninei, altele o încetinesc, motiv pentru care trebuie să evitați consumul de produse care împiedică producția melaninei. De exemplu: murături, alcool, produse afumate, cafea și altele, trebuiesc consumate cu moderație.

Cum crestem nivelul de melanina in organism?
Recenzia dvs.: Cum vi s-a părut acest articol?

Comentari

comentari