În general, conferințele au rolul de a reuni diferiți lideri dintr-un anumit sector sau industrie pentru a discuta despre schimbările sau evoluțiile care apar în mediul lor. În mod obișnuit, numărul participanților și subiectele abordate diferă de la un caz la altul. Dacă vi s-a încredințat responsabilitatea de a rezuma ceea ce s-a discutat și nu știți cu ce începeți, în cele ce urmează vă arătăm cum se realizează rezumatul unei conferințe!
Cum se face rezumatul unei conferințe?
Când vom participa la o întâlnire sau conferință, vom avea asupra noastră un stilou/pix/creion și o agendă/foaie de hârtie în care vom nota toate detaliile importante, precum și ideile principale, pentru a le folosi ca o referință personală în dezvoltarea ulterioară a rezumatului.
Iată câteva sfaturi pentru a face un rezumat bun al unei conferințe:
Sfaturi pentru rezumarea unei conferințe
Nu vă gândiți la altceva și ascultați cu atenție ceea ce spune vorbitorul, astfel încât să surprindeți esența discuțiilor și să le notați sub formă de schemă. Din moment ce conferința sa încheiat, citiți notițele și evidențiați cele mai importante idei, astfel încât să nu le uitați, ulterior. Apoi, începeți să scrieți ideile principale într-un mod mai amplu.
Faceți o listă cu cei mai reprezentativi oameni ai conferinței și explicați în câteva rânduri simple subiectele și problemele discutate, indicând ideile susținute de fiecare participant în parte și ce oferă prin intermediul companiei sale.
Este indicat să scrieți ceea ce a spus vorbitorul, în loc să oferiți idei generale despre subiect. Spre exemplu, puteți menționa aspecte, precum: „Vasile a vorbit despre importanța protecției datelor”; Dar acest lucru nu raportează cu adevărat nimic. Mai degrabă, puteți face o observație de genul: „Potrivit lui Vasile, protecția securizării datelor este importantă, deoarece…”
Evitați adjectivele în rezumat, deoarece, acestea vă pot face să pierdeți timp prețios. Utilizați expresii clare și scurte, evitând expresiile regionale, în special atunci când rezumatul va fi prezentat la un eveniment internațional, deoarece acestea nu pot fi înțelese de unii cititori.
Scrieți obiectivul principal al acestuia. De exemplu, compania dvs. este interesată de progresele tehnologice și este absolut necesar ca toți angajații să fie informați cu privire la ultimele inovații din acest domeniu.
Durata rezumatului: În ceea ce privește lungimea rezumatului unei conferințe, nu există într-adevăr o limită exactă. Totul depinde de cine este destinatarul (o revistă, un ziar, șeful dvs.,), de durata evenimentului și de interesul față de subiect.
În final, rețineți că nu există reguli clare atunci când realizați un rezumat al unei conferințe. De asemenea, pentru ca informațiile obținute să aibă valabilitate, este important să-l terminați și să-l prezentați într-o perioadă care să nu depășească 3 zile, astfel încât, persoanele care nu au avut posibilitatea să participe, să fie informate la timp.
No Comment! Be the first one.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.