Furtul de identitate este asumarea deliberată a identității altei persoane. Odată asumată această identitate fără consimțământul victimei, hoții îi pot afecta reputația, pot efectua tranzacții financiare sau comite nelegiuiri în numele acesteia. Datele astfel colectate asupra persoanei sunt în special: nume și prenume, detalii de autentificare prin e-mail, extras de cont bancar, familie și / sau informații profesionale etc.
Mai mult, utilizarea datelor cu caracter personal fără consimțământul persoanelor în cauză constituie o încălcare a Legii privind protecția datelor. Dacă vi se întâmplă acest lucru, trebuie să știți că puteți depune o reclamație. Pentru a vă ajuta, în cele ce urmează vă spune cum să depuneți o reclamație pentru furt de identitate.
Pedepse
Falsul privind identitatea unui terț cu scopul de a-i prejudicia imaginea se pedepsește cu 1 până la 5 ani de închisoare conform articolul 327 din Codul penal. Această infracțiune se pedepsește cu aceleași pedepse atunci când furtul este comis pe internet (phishing, keyloggers sau interceptări telefonice).
Ce trebuie să faceți când sunteți victima furtului de identitate?
Dacă descoperiți că o terță persoană v-a uzurpat identitatea cu scopul de a vă face rău și de a vă afecta reputația, trebuie să depuneți imediat o plângere la cea mai apropiată secție de poliție/procuratură pentru a raporta faptele. În acest caz, este suficient să depuneți o plângere împotriva X, și să atașați la aceasta toate elementele care dovedesc infracțiunea (documente justificative, capturi de ecran, adrese URL ale paginilor în cauză, etc.), cum ar fi utilizarea fără acord a datelor cu caracter personal.
Hoțul de identitate poate că a contractat deja împrumuturi: în acest caz, este important să contactați Biroul de Credit spre a vă furniza informații reale referitoare la împrumuturile contractate pe numele dvs. la diverse bănci sau societăți financiare.
În cazul în care profilul dvs. a fost piratat pe o rețea socială, ar trebui să luați măsuri imediate pe acel site. În același timp, trebuie să contactați serviciul pentru clienți al acelui site unde a avut loc furtul de identitate și să cereți să intervină pentru a vă elimina informațiile. De asemenea, trebuie să atașați o copie a reclamației și a documentelor de identitate.
Atunci când acțiunile lansate împotriva dvs. sunt dificil de demonstrat, nu ezitați să angajați un avocat. În acest tip de situație, ar fi cea mai bună persoană care să vă apere drepturile și să vă sfătuiască cu privire la toate demersurile pe care trebuie să le parcurgeți.
No Comment! Be the first one.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.