Home Nou, Stil de viata De ce nu este recomandat să consumi zilnic cuburi de condimente?
NouStil de viata

De ce nu este recomandat să consumi zilnic cuburi de condimente?

Urmareste-ne pe Google News

Dacă analizezi beneficiile oferite, cuburile de condimente sunt practice, ieftine, gustoase, însă nu sunt inofensive pentru sănătate. Este suficient să te uiți la compoziția fiecărui cubuleț în parte pentru a înțelege cât de mult diferă de o bucată de carne de pui, de vită, de pește, de rață, de oaie, și chiar de un condiment vegetal. De ce nu este recomandat să consumi zilnic cuburi de condimente? Iată de ce!

Ce conțin cuburile de condimente?

Aproape jumătate din greutatea cuburilor de condimente clasice este alcătuită din sare. Pe lângă sare, există glutamat monosodic, o aromă chimică, grăsimi, coloranți și uleiuri vegetale. Multe cuburi conțin zahăr, caramel, amidon de porumb și extract de drojdie pentru a le conferi aromă. Iar, utilizarea acestor cuburi de condimente în mesele tale zilnice reprezintă astăzi un risc real pentru sănătate. Să analizăm acum ingredientele acestora cărora ar trebui să le acorzi mai multă atenție:

1. Potențiatori de aromă

Monoglutamatul de sodiu (MSG) este format din sodiu și glutamat. Acest aditiv este un produs comercial obținut prin fermentare. Apare în lista aditivilor alimentari sub numerele E620 până la E625. Cu toate acestea, concentrația de glutamat monosodic care stă la baza cuburilor de condimente depășește cu mult cantitatea recomandată. Cercetările au arătat, de fapt, că conținutul de monoglutamat de sodiu este foarte mare în acestea. Și pe lângă glutamatul monosodic, la producerea acestor cuburi se mai și folosesc următoarele:

  • Inozinat de sodiu (E631) – umami. Gustul umami constituie o combinație de gusturi ca cea de carne sau de picant.
  • Guanilat disodic (E627) – Este de 10 ori mai eficient decât MSG.

Acești trei aditivi sunt adesea combinați pentru a îmbunătăți experiența gustativă. Prin urmare, dacă folosești și consumi zilnic aceste condimentelor industrializate te vei trezi în final cu probleme de sănătate grave, deoarece glutamatul poate determina sistemul endocrin să producă acetilcolină, o substanță care, pe lângă stimularea funcției musculare, reduce absorbția glucozei de către neuroni. Rezultatul poate fi creșterea în greutate și chiar boala Alzheimer. Un condiment foarte periculos și în același timp destul de neplăcut.
De asemenea, blochează funcțiile neurologice ale hipotalamusului, ceea ce ajută la controlul apetitului, glutamatul te face să consumi mai mult decât ai nevoie și nu face decât să îți stimuleze dezvoltarea obezității.

2. Sare

Există la fel de multă sare într-o cană de cubulețe de condimente cât există în două căni de apă de mare. Fiecare 100 ml de cuburi conține aproximativ 1 gram de sare.

Sodiul în cantitate foarte mică este benefic pentru organism. Este necesar pentru menținerea echilibrului hidric, a tensiunii arteriale, pentru buna funcționare a mușchilor și a nervilor. Cu toate acestea, consumat în cantitate excesivă, această substanță poate duce la retenție de lichide și la o tensiune arterială prea mare. Și hipertensiunea arterială este un factor de risc major pentru atac de cord, accident vascular cerebral și alte probleme cardiace. Astfel încât, este strict nerecomandat să depășești 6 g de sodiu în dieta ta zilnică. Prin comparație, un cub de condimente conține 10 până la 15 g din această substanță.

3. Ulei de palmier hidrogenat

Uleiul hidrogenat este un produs semisolid la temperatura camerei. Untul conține grăsimi trans, care cresc nivelul de LDL (colesterol rău) și scad nivelul HDL (colesterolul bun). Grăsimile trans din untul hidrogenat sunt grăsimi pe care trebuie să le eviți.
Cu toate acestea, uleiul de palmier în sine, la fel ca majoritatea altor grăsimi, are și părțile sale bune. De exemplu, uleiul de palmier conține carotenoide și vitamina E care îți pot fi de ajutor în prevenirea unor afecțiuni.

4. Alți aditivi 

De asemenea, trebuie să acorzi o atenție deosebită prezenței zahărului, amidonului, caramelului sau a altor coloranți, extract de drojdie și arome, toate ingredientele care nu sunt utilizate în mod normal în cuburile de legume de casă. Acești aditivi de gust și culoare, îți pot provoca printre altele obezitate, hiperactivitate, probleme gastrointestinale și multe altele.

Ce boli pot provoca aceste cuburi de condimente?

Cele mai cunoscute patologii ale unui consum zilnic de cubulețe de condimente sunt bolile cardiovasculare, hipertensiunea arterialăobezitatea și diabetul de tip II. Există și alte boli care se pot contracta în urma consumului excesiv al acestor cuburi de condimente, de exemplu: tulburări sexuale la bărbați, tulburări urogenitale, tulburări de comportament la copii, umflarea prostatei, gastrităboala Parkinson etc.

Ce alternative există la cuburile de condimente?

Alternativa este să îți prepari singur cuburi cu legume sau carne. Pentru a face acest lucru, de exemplu, adaugă resturile rămase de la puiul prăjit într-o cratiță mare și umple-o cu apă. Apoi, pune-o pe foc, iar pe măsură ce observi că apa se încălzește, adăugă ierburile tale preferate, cum ar fi pătrunjel, salvie, busuioc; și sarea, care trebuie să fie o treime din greutatea totală a legumelor preferate și deja curățate, dar și tăiate mărunt. De îndată ce s-au fiert, strecoară preparatul culinar finit. Următorul pas, este să îl pui în forme speciale pentru cuburi de gheață. Si, dacă nu ai timp să le prepari de fiecare dată când ai nevoie, le poți păstra la frigider sau congelator.

Comentarii pe Facebook
Acordă o notă acestui articol!

Author

ThePOC

error: Content is protected !!