Una dintre cele mai frecvente erori din domeniul telefoanelor mobile este cea a cartelei SIM respinse, în care telefonul mobil afişează mesajul cartela SIM neacceptată, cartela SIM respinsă sau ceva similar. Mesajul în cauză poate varia în funcție de modelul telefonului mobil sau în funcție de marcă, dar mesajul este aceelași: neînregistrat în rețea sau eroare card SIM. Iată ce trebuie să faceți atunci în situația în care când vă apare o astfel de eroare.


Cum se remediază o eroare a cartelei SIM?

Deși probabil știți deja, cartela SIM este o bucată mică de plastic care are tipărit un circuit integrat. În principiu un telefon mobil poate funcționa fără o cartelă SIM, însă, aceasta devine un element esențial atunci când proprietarul telefonului mobil încearcă să facă un apel telefonic. Atunci când se pornește telefonul și se conectează la rețea, cartela SIM trimite către centrală codul de identificare împreună cu o cheie de autentificare. În cazul în care cardul SIM nu se poate autentifica la serverul operatorului de telefonie mobilă apare eroarea “Cartelă SIM respinsă” sau “Cartelă SIM neacceptată”.

În această situație, iată care sunt cele mai frecvente cauze care conduc la apariția acestei probleme și cum se soluționează.


Cartela SIM nu este corect poziţionată: Dacă telefonul dumneavoastră a fost recent scăpat pe jos, lovit sau deschis, este posibil să fie nevoie de ajustarea poziţiei cartelei SIM. Puteți încerca să scoateți cartela din slotul telefonului și apoi să o puneți la loc, asigurându-vă că conexiunea este fermă și corectă. În acest caz, ar trebui să urmați instrucțiunile din manualul telefonului dvs. mobil pentru a vedea cum să efectuați corect operațiunea.

Eroare de cod PUK: o altă cauză a erorii cartelei SIM este Codul PUK (Personal Unblocking Key), care a fost introdus incorect de mai multe ori. Acest lucru poate dezactiva cartela SIM. Dacă dezactivarea pare să fie definitivă, soluția este de a lua legătura cu compania / furnizorul dumneavoastră de servicii, pentru a obţine o nouă cartelă SIM.

Schimbarea operatorului: Aţi schimbat recent furnizorul de servicii. În acest caz, este posibil ca telefonul dumneavoastră sau cartela SIM să fie configurate pentru reţeaua fostului operator şi să necesite reconfigurare.

SIM codat în rețea: O altă posibilitate este ca telefonul să fie configurat astfel încât să funcționeze doar cu SIM-urile unui anumit operator / furnizor de servicii. Pentru asistenţă, vă rugăm să luaţi legătura cu operatorul dumneavoastră actual. De asemenea, pentru a rezolva această problemă trebuie să decodați telefonul mobil. Prin “decodarea” mobilului puteți folosi literalmente telefonul cu orice cartelă de la un alt operator.

Cartela deteriorată: În cele din urmă, există posibilitatea să se fi deteriorat cartela SIM. Singurul lucru pe care ar trebui să-l faceți în acest caz este să mergeți la serviciul tehnic al operatorului dvs. de telefonie (nu al mărcii de telefon mobil) sau la un punct de vânzare autorizat pentru a vă înlocui cartea.

Comentari

comentari