Criza nu impactează toate întreprinderile într-un mod egal. Unele companii rămân profitabile în ciuda dificultăților economice, iar altele profită de trendul crescător al profiturilor, exploatând nișe sau reinventând modele în sectoarele lor economice. Adevărul este că adevărații antreprenori nu se tem de schimbările economice și continuă să investească. Cu toate acestea, aceștia trebuie să fie mai atenți în alegerea tipurilor de întreprinderi de consum constant care tind să reziste cel mai bine la șocurile financiare din timpul unei recesiuni. Iată o listă de industrii și afaceri în care puteți investi pe timpul unei crizei sau recesiuni.
Cuprins
Afacerile care produc bani în perioade de criză
Când o țară se află într-o situație de criză economică, foarte puțini investitori decid să își înceapă o afacere pe cont propriu. Cu toate acestea, această opțiune este benefică dacă este realizată corect, alegând pentru aceasta o afacere în plină expansiune, care în mod ciudat are performanțe bune pe timp de criză. În continuare, vă prezentăm câteva idei.
Alcoolul și alte vicii
În mod ironic, cineva ar avea tendința de a crede că în perioadele de criză, primele reduceri de cheltuieli o reprezintă micile vicii zilnice, cum ar fi alcoolul sau tutunul. Nimic nu este mai departe de adevăr: cifra de afaceri a sectoarelor asociate cu băuturi alcoolice sau tutunul nu încetează să scadă în timpul recesiunilor.
Se pare că ființele umane, pornind de la istoria, de la mediul, de la obiceiurile lor, nu renunță la anumite vicii, deoarece situația lor personală sau financiară s-a agravat. Se adaptează și face tot posibilul pentru a-și menține în continuare obiceiurile, mai ales atunci când este vorba de un obicei acceptat social, cum ar fi consumul de alcool sau tutun, care servește, de asemenea, la sustragerea dintr-o realitate tristă care este provocată chiar de o problemă economică.
Legat de vânzarea alcoolului, există multe afaceri pe care le puteți lua în considerare: un bar, un magazin de băuturi alcoolice, o fabrică de băuturi distilate sau fermentate…
Închirieri
Când o societate se confruntă cu o situație de criză economică, unul dintre primele lucruri afectate, este de obicei capacitatea de consum a cetățenilor. Reducerile salariale, concedierile și mai puțină flexibilitate în efectuarea plăților datoriilor restante, înseamnă că multe persoane nu își pot permite achiziționarea de obiecte necesare sau dorite pentru viața lor, cum ar fi o locuință, o mașină sau anumite dispozitive electronice. Așa că, oamenii nu le rămâne de făcut decât să închirieze diverse bunuri, începând cu cele de consum pur personal și terminând cu mașini industriale – sub un model de plată pe utilizare sau cu durată determinată (zile, luni, ani).
Chioșcuri, afacere anti-criză în vânzări
Astăzi, există multe tendințe alimentare și magazinele de produse alimentare de tip chioșcuri pot deveni foarte populare pe anumite piețe.
De exemplu, puteți deschide câteva chioșcuri, cu automate pentru țigări, cafea, apă, bomboane de ciocolată… și chiar alimente precum pâinea și laptele, sunt o opțiune de luat în considerare pentru a face față crizei. Partea bună este că nu au nevoie de vânzători, pot fi deschise 24 de ore pe zi și fără a fi necesară obținerea unui spațiu mare sau a unei investiții considerabile. Pentru a obține profit, trebuie să le amplasați într-un loc central și aglomerat, astfel încât să atrageți cât mai mulți clienți.
Sali de sport, centre de înfrumusețare și produse cosmetice
Oricât de puțini bani am avea în buzunare, totuși vrem să fim mereu în formă. Acesta este motivul pentru care sălile de gimnastică sunt o afacere bună de înființat în orice moment, nu numai atunci când există o criză, ci mai ales în lunile dinaintea verii, atunci când primesc cel mai mult aflux de clienți.
De asemenea, când lucrurile devin dificile, îmbrăcămintea frumoasă și machiajul profesionist poate înveseli o mulțime de oameni. Indiferent de motiv, produsele cosmetice și centrele de înfrumusețare pot face față cu brio unei recesiuni. Cel mai mare avantaj este că nu necesită o investiție la fel de mare ca într-o sala de sport.
Asistență medicală și comercializarea de produse medicale și chirurgicale
Sănătatea este ceva care ne preocupă pe toți și suntem dispuși să investim în ea banii necesari pentru a fi sănătoși sau pentru a preveni bolile care ne afectează. Iar, în această epocă a pandemiilor, în special, nevoia de a cumpăra gel dezinfectant pentru mâini, de a purta măști, de a efectua teste medicale, precum și de a achiziționa servicii medicale au inundat culoarul acestui sector de business. Acesta este motivul pentru care întreprinderile din domeniul sănătății sunt foarte prospere chiar și în perioadele de criză economică.
Repararea articolelor de consum
Ce fac oamenii când li se strică ceva și nu au destui bani pentru a cumpăra un produs nou? Îl duc la reparat, deoarece este mai ieftin.
Când bugetul nostru este foarte strâns, nu cumpărăm un cuptor cu microunde nou, un televizor, un smartphone sau o mașină, ci apelăm la o firmă specializată de reparații.
Verificați ce este pe piața dvs. locală care nu este acoperită.
Servicii financiare
Atunci când izbucnește o criză, aceasta afectează nu numai companiile mari și organismele publice, ci are un efect direct semnificativ asupra agoniselii multor cetățeni obișnuiți. Economiile pierdute în investiții proaste, preferențiale și alte escrocherii până atunci nu sunt percepute ca atare … există multe situații în care cei mai umili oameni au nevoie de un consilier financiar care să îi ajute să își rezolve îndoielile și să planifice mai bine recuperarea sau gestionarea eficientă a banilor investiți.
No Comment! Be the first one.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.