Știm cu toții că pâinea din cereale integrale este într-adevăr mai benefică pentru sănătatea noastră. Dar cum se diferențiază corect pâinea albă cu tărâțe de pâinea integrală? În acest articol vom dezbate acest subiect pentru a ne ajuta să distingem cu adevărat pâinea albă cu tărâțe de cea din grâul integral.

Pâine cu tărâțe și pâine integrală: Diferențe

Atunci când auzim termenul “pâine cu tărâțe (albă)” și “pâine din făină integrală” tindem să credem că este la fel, cu toate acestea, există mici diferențe între ele. Ambele pâini sunt foarte sănătoase, însă pâinea integrală este mai nutritivă decât pâinea cu tărâțe, deoarece conține mai multe fibre. Distingerea acestora nu este dificilă, trebuie doar să cunoaștem caracteristicile fiecăreia.

Pâinea cu tărâțe (albă)

Pâinea cu tărâțe se prepară cu făină albă și o anumită proporție de tărâțe. Tărâțele rezultă din măcinarea celor 5 straturi externe ale cerealelor. Bobul de grâu este alcătuit dintr-un prim strat exterior sau epidermă, al doilea strat numit pericarp, un al treilea endocarp, al patrulea testa și un al cincilea aleuronic. Această făină este folosită pentru prepararea pâinii albe. Când tăiem această pâine, vedem că arată albă și frumoasă cu fragmente de tărâțe.

Consumul de pâine cu tărâțe este mult mai natural și mai sănătos, deoarece ajută la scăderea colesterolului și la reglarea tranzitului intestinal.

Pâine integrală

Această pâine este făcută din grâu integral sau un amestec de grâu comun și făină integrală, cunoscută și sub numele de făină Graham, deoarece a fost inventată de Sylvester Graham, nutriționist care a luptat pentru utilizarea acestui tip de făină pentru a obține o dietă mai sănătoasă. Făina integrală de grâu este o făină de grâu măcinată care conține învelișul și bobul. Este considerată ca fiind o făină nerafinată.

Toată făina integrală are o culoare închisă, așa cum rezultă din măcinarea grâului întreg. Până acum 150 de ani, majoritatea făinurilor erau de acest tip.

Atunci când o tăiem, vedem că culoarea ei este maro cu pete întunecate. Este mult mai hrănitoare decât cea anterioară.

În plus, pâinea din făină integrală, datorită conținutului ridicat de fibre ajuta la reglarea functiei intestinale si consumul este asociat cu o prevalență mai scăzută a bolilor cum ar fi diabetul de tip 2 sau hipercolesterolemia.

Concluzie

Astfel, principala diferență între pâinea integrală și pâinea de tărâțe (albă) este acea că prima este făcută din grâu integral, iar a doua este făcută din făină rafinată plus fragmente de tărâțe, ceea ce face ca pâinea integrală să aibă o valoare nutritivă mai mare decât pâinea albă, deoarece este mai bogată în fibre, vitaminele B și săruri minerale.

Care este diferența dintre pâinea albă și pâinea integrală?
5 (100%) 1 vote

Comentari

comentari