Scopul unei firme sau companii este satisfacerea directă sau indirectă a nevoilor umane printr-o serie de operațiuni care fac posibilă producerea de bunuri sau servicii. Vorbim despre o companie ca despre un sistem complex de componente interdependente, concepute special pentru atingerea obiectivelor propuse. Dar care sunt părțile companiei sau care componentele sale constitutive? Haideți să aflăm!
Proprietarii sau acționarii companiei
Proprietarii și acționarii sunt oamenii care au dezvoltat afacerea sau cei care au contribuit cu capital în companiile lor. Rolul lor este diferit în companiile mici și mari. În companiile mari, acționarii contribuie doar cu bani și în schimb se așteaptă să primească beneficii. În cele mici, proprietarii, pe lângă faptul că pun banii, iau de obicei toate beneficiile.
Angajați
Angajații sunt cea mai importantă parte a companiei, deoarece fără aceștia nu există producție, adică compania nu ar putea oferi bunuri și servicii necesare nevoilor umane. Nu există nicio îndoială că aceștia reprezintă elementul cheie al oricărei companii. Fără angajați, companiile nu ar exista.
Manageri
Managerii sunt acele persoane a căror activitate de bază este să ducă la îndeplinire procesul managerial. Între manager și angajat trebuie să existe respect și, mai ales, comunicare, întrucât bunăstarea muncii celuilalt depinde de fiecare.
Furnizori
Furnizorul este cel ce întreprinde a aproviziona o firmă, cel ce furnizează mărfurile. Altfel spus, furnizorul, fie ea persoană fizică sau juridică, cumpără produse pentru o companie, care plătește pentru bunuri precum electricitate, telefon, apă, pază etc. în conformitate cu înțelegerile stabilite.
Debitori și creditori
Pe deoparte, debitorii sunt cei care nu plătesc o societate pentru produse sau servicii în avans care datorează sau sume de bani; datornici. Iar pe de altă parte, creditorii se referă la o persoană sau instituție care a acordat altei societăți un credit sau care i-a prestat servicii sau i-a vândut bunuri. În orice afacere, cheia succesului pentru care multe întreprinderi se dezvoltă armonios reprezintă administrarea corespunzătoare a debitorilor și creditorilor.
Clienți
Clienții sunt persoane care își cheltuiesc banii cumpărând bunurile și serviciile companiei. Nu poate exista afacere fără clienți, iar satisfacția lor trebuie să intre în targetul companiei. Din acest motiv, se spune întotdeauna că „Clientul are întotdeauna dreptate”, adică angajatul trebuie să caute să îl mulțumească în orice moment și în orice circumstanță pe acesta.
Organizația
Indică toate relațiile dintre elementele umane și materiale. Adică, care sunt funcțiile și responsabilitățile lucrătorilor, cine comandă cui (ierarhie) sau cum comunică oamenii și se relaționează între ei. De asemenea, are legătură și cu modul de operare legal, deoarece companiile trebuie să răspundă în fața statului.
.
No Comment! Be the first one.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.