Home Nou Care sunt proprietățile și beneficiile măslinelor verzi?
Nou

Care sunt proprietățile și beneficiile măslinelor verzi?

Măslinele sunt verzi când sunt culese verzi și negre când sunt coapte. Cele verzi încep să fie recoltate înainte de sfârșitul ciclului de maturare, între lunile septembrie și octombrie. Din punct de vedere nutrițional, măslinele verzi sunt destul de asemănătoare cu cele negre, cu o diferență majoră în cantitatea de grăsimi și proteine. În continuare, vom vedea o listă de proprietăți și beneficii ale consumului de măsline verzi.

Descriere – măsline verzi 

Măslinele verzi se recoltează crude, spre deosebire de măslinele închise la culoare care trebuie să fie complet coapte, ceea ce face ca pulpa lor să fie mai tare și puțin mai amară la gust. Cele pe care le cumpărăm din piețe sau supermarketuri sunt fermentate. Odată recoltate, acestea sunt plasate în saramură și sunt supuse unei fermentații lactice complete în mod natural. Prin urmare, măslinele verzi sunt un aliment probiotic.

Proprietățile și beneficiile măslinelor verzi 

Contrar a ceea ce s-ar putea crede, măslinele verzi au o cantitate mare de acizi grași esențiali Omega 3 și Omega 6 și sunt o sursă importantă de antioxidanți, datorită prezenței polifenolilor în compoziția lor. De asemenea, conțin fibre, acid oleic, vitamine din grupa B, A și E și minerale puternice precum sodiu, fosfor, magneziu, iod, potasiu și fier. Chiar dacă au în medie mai mult ulei, măslinele verzi sunt cele mai puțin calorice, comparativ cu cele negre, deoarece conțin mult mai multă apă și mai ales mai puțin sodiu. Grație acestor proprietăți, măslinele verzi oferă numeroase beneficii, printre care:

  • Ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare prin reducerea colesterolului „rău” și a trigliceridelor, deoarece sunt o sursă bogată de grăsimi mononesaturate.
  • Conținutul lor ridicat de fier ajută la combaterea anemiei.
  • Reglează tranzitul intestinal datorită conținutului lor ridicat de fibre.
  • Ajută pielea în vindecarea arsurilor, când sunt aplicate sub formă de cremă pe acestea.
  • Sunt bogate în fibre și, prin urmare, îmbunătățesc digestia și previn constipația.
  • Combat bolile degenerative precum spondiloartroza, boala Alzheimer, boala Parkinson și cancerul.
  • Datorita conținutului lor scăzut de calorii, ajută la arderea unui număr mai mare de calorii și de asemenea, sunt utile în clipele cu multă anxietate.
  • Optimizează asimilarea nutrienților, stimulând astfel metabolismul.
  • Sporesc imunitatea, grație conținutului lor de vitamine, care țin bolile la distanță.
  • Neutralizează efectul nociv al radicalilor liberi datorită vitaminei E.

Calorii și valorile nutriționale

 Măsline verzi

Mărimea porției – 100 de grame (100 g)
Calorii145 kcal.
% Doza zilnică*
Grăsimi totale – 15,3 g20%
Grăsimi saturate – 2g10%
Grăsimi trans – 0g
Colesterol – 00 mg0%
Sodiu – 1556 mg68%
Carbohidrați totali – 3,8 g1%
Fibre alimentare – 3,3 g12%
zaharuri totale – 0,5 g1%
Include ~g zaharuri adăugate~%
Proteine – 1 g2%
Vitamina C – 00 mg0%
Vitamina – D 0μg0%
Fier – 0,5 mg3%
Calciu – 52 mg4%
Potasiu – 42 mg1%
Fosfor – 4 mg0%
Procent din cantitatea zilnică recomandată / la o dietă de 2.000 de calorii.

Consum / recomandări

Deși măslinele sunt în general sănătoase în cantități moderate, este important să ne amintim că acestea conțin o cantitate mare de grăsimi și sodiu. De aceea, specialiștii ne recomandă să consumăm 7 măsline pe zi, ceea ce ar echivala cu 25 de grame, de preferință dimineața. În plus, ar trebui să optăm pentru cele care nu conțin aditivi, potențiatori de aromă precum glutamatul monosodic și pentru cele care nu sunt umplute cu diverse alimente procesate.

Comentarii pe Facebook
Acordă o notă acestui articol!

Author

ThePOC

error: Content is protected !!