Publicitatea de la TV spune: consumați multe lichide!

Campaniile zilnice de la TV nu se opresc prin a ne încuraja să bem multă apă, multe lichide: cel puțin doi litri pe zi, iar în cazul în care bem trei litri de apă pe zi…, ne curăță, ne hidratează, este bună pentru piele.

Cu toate acestea, consumul de lichide și apă în cantități mari poate cauza dezechilibru în organism, mai exact poate dizolva sodiu din sânge (hiponatremie), forțând organismul să lucreze pentru a recupera proporțiile elementelor esențiale din sânge, cum ar fi sodiu, potasiu, etc…, Și, mai mult decât atât, consumul forțat de lichide poate cauza cauza greață și crampe musculare, dar și alte lucruri mai rele.

Ce se află în spatele campaniei “Pentru o viață sănătoasă consumați minim 2 litri de lichide pe zi!”?

Motivul: Prin această campanie, producătorii și comercianții de sucuri, apă plată, apă minerală, bere etc. sunt deosebit de interesați să bem foarte multe lichide pentru creșterea vânzărilor și a profitului, fără să ne fie sete, în detrimentul sănătății rinichilor și a întregului organism. Industria băuturilor apelează la această strategie de marketing și, implicit, la publicitate pentru a influența dinamic consumatorii mass-mediei care, în consecință sunt expuși în cele din urmă fenomenului publicității mascate.

Nu întâmplător, la începutul și pe perioada celebrelor campanii din mass-media “Beți minim 2 litri…”, companii precum COCA COLA (în asocierea cu “hidratarea” $$$) a sponsorizat diverse Workshop-uri la nivel mondial, cum ar fi Atelierul on-line de “Nutriție și hidratare”, prin care a dezbătut cât de multe lichide să bem și ce să mâncăm, deoarece, conform acesteia, nu este suficient să bem suficientă apă (chiar și 8 – 10 pahare de apă pe zi!)…

Comentarii pe Facebook