Ați efectuat o plată pentru diverse produse și ați plătit de doua ori aceeași factură? În cele ce urmează, vă spunem ce trebuie să faceți și cui trebuie sa vă adresați pentru a vă recupera banii.

Ce trebuie să faceți dacă factura a fost încasată de două ori?

Atunci când cumpărăm un produs dintr-un magazin, plata se realizează de obicei cu ajutorul unui card bancar și se poate întâmpla să plătim de două ori pentru același produs. Această problemă se datorează în principal faptului că a apărut o eroare de card sau de POS, atunci când s-a efectuat operația.

Când se întâmplă acest lucru, trebuie să solicitați în cel mai scut timp posibil rambursarea sumelor percepute. Rețineți că este absolut necesar să păstrați toate dovezile plății, inclusiv copia facturii plății prin card bancar sau bonul fiscal.

Ce trebuie să faceți dacă factura a fost încasată de două ori într-un magazin?

În cazul în care produsul cumpărat a fost taxat de două ori într-un magazin fizic, trebuie să mergeți la persoana responsabilă cu chitanțele sau facturile produselor, explicând-i problema plății.
În mod normal, după efectuarea verificărilor corespunzătoare, banii vă sunt returnați. Ca o regulă generală, returnarea sumei se face în același cont bancar cu care a fost achiziționat produsul.

În cazul în care nu vă puteți întoarce la magazin, este necesar să gestionați problema prin intermediul băncii, urmând pașii explicați mai jos.

Cum să solicitați banii taxați de două ori atunci când cumpărați online?

În cazul în care plata a fost efectuată printr-un site și același produs a fost taxat de două ori, este necesar să contactați serviciul de vânzări al acelui site web în cel mai scurt timp posibil.

Ca o regulă generală, factura plătită de două ori este gestionată rapid, dar suma restituită poate fi amânată chiar și câteva zile, deoarece banca care gestionează întreaga situație ar trebui să verifice eșecul facturării sau cauza plății duble, înainte de rambursarea integrală a banilor. Termenul maxim pentru returnarea sumei este de 10 zile.

Trebuie menționat faptul că cea mai bună soluție este gestionarea plății duble prin intermediul băncii, returnând a doua chitanță companiei. În acest fel, se asigură anularea celei de-a doua facturii și returnarea banilor, deși trebuie să informați întotdeauna compania cu privire la problema facturării.

Recuperare banilor pe calea instanţei de judecată

În cazul în care societatea care a încasat o factură de două ori nu vă returnează banii, va trebui să depuneți o plângere penală, prin care să solicitați rambursarea sumei plătite în plus. Această plângere și denunț ar trebui adresată organelor de anchetă (parchet, poliție).

Verificarea cardului bancar

În unele cazuri, plata unui produs cumpărat se realizează de două ori, acest lucru se întâmplă deoarece cardul bancar a fost deconfigurat sau nu funcționează corect. În acest caz, este necesar să mergeți la sucursala băncii care v-a emis cardul și să solicitați o reconfigurare a cardului sau să vă emită unul nou.

Comentarii pe Facebook