Trăim într-o eră a multitasking-ului. Aceasta înseamnă că zilele noastre devin din ce în ce mai scurte, calendarele noastre sunt pline și listele noastre de task-uri se lungesc. Iar una dintre cele mai complexe provocări cu care ne confruntăm astăzi la locul de muncă este menținerea concentrării în timpul orelor noastre de lucru. Efectele acestei situații ne poate afecta productivitatea și execuția corespunzătoare a sarcinilor, prin lăsarea activităților neterminate sau prin alocarea unui interval mult mai mare de timp în finalizarea unor proiecte. Ce putem face pentru a fi mai productivi în timpul programului de lucru? Iată 5 sfaturi pentru a ne îmbunătăți capacitatea de atenție și pentru a rămâne concentrați la locul de muncă.
Cuprins
Ce înseamnă concentrarea?
Conceptul de concentrare se referă la capacitatea de a menține atenția asupra unui anumit lucru. Este o abilitate fundamentală pentru a putea desfășura o anumită sarcină sau o activitate care poate fi desfășurată acasă sau la birou. Concentrarea este mai mult decât capacitatea de a rămâne concentrat pe o singură sarcină. Este, de asemenea, despre capacitatea de a suprima distragerile și de a ignora emoțiile negative.
Cum să rămânem concentrați la locul de muncă pentru a ne maximiza productivitatea?
A ști să ne concentrăm este un obiectiv fundamental pentru a avea succes în activitate. Când ne concentrăm, gândim mai bine și lucrăm mai repede. Doar concentrarea este dificilă, deoarece creierul nostru este programat în mod natural pentru a fi distras, dar și pentru că mediul nostru face dificilă concentrarea. Rețelele sociale, e-mailurile, notificările, apelurile, discuțiile dintre colegi și multe altele, toate acestea sunt distrageri constante care ne însoțesc în activitatea de zi cu zi. Așadar, să vedem câteva sfaturi care ne vor ajuta să rămânem concentrați la locul de muncă, indiferent dacă suntem acasă sau la sediul companiei!
Mersul mai devreme la birou
Nu toată lumea are posibilitatea de a începe programul în liniște. Iar colegii zgomotoși care vin după ora 8:00 sau 9:00 sunt responsabili pentru aproximativ 80% din distragerile de la locul de muncă. Pentru că din moment ce intră pe ușa companiei, aceștia încep să discute între ei, să vorbească la telefon, să asculte muzică, să circule pe lângă cei prezenți în birou etc. Așa că trebuie să luăm măsuri proactive pentru a nu ne mai perturba începutul de activitate. Acest lucru ar putea însemna găsirea unui loc liniștit pentru a lucra în prima oră a programului de lucru. Cu toate acestea, o idee bună ar fi să ajungem înaintea lor la birou, astfel încât să ne putem planifica din timp activitățile și să le putem finaliza în prima parte a zilei. Netulburați și concentrați, ne vom stabili direcția zilei și vom continua să îndeplinim task-urile în același mod până la sfârșitul programului.
Prioritizarea activităților
Mulți dintre noi facem greșeala de a dori să începem programul de lucru cu activități neimportante, cum ar fi verificarea e-mail-urilor, navigarea pe internet, accesarea paginilor de socializare… Cu toate acestea, ele se dovedesc uneori a fi o mare pierdere de timp. În plus, pierdem cel mai important timp al zilei cu cele mai banale sarcini: dimineața suntem încă proaspeți recuperați după somnul de noapte, așa că ne-am putea focusa toată energia pe sarcini dificile/importante. Prin urmare, pentru a fi cât mai productivi la locul de muncă, ar trebui să răspundem la e-mailuri, să căutăm informații pe internet, să verificăm feed-urile din site-urile de socializare etc. chiar după mijlocul zilei.
Evitarea distragerilor
Spațiul în care lucrăm ne influențează foarte mult înclinația spre productivitatea. Prin urmare, ar trebui să ne asigurăm că avem un spațiu de lucru curat și organizat, cu distrageri vizuale sau sonore minime. Putem îndepărta obiectele inutile de pe birou și păstra doar articolele esențiale la îndemână. De asemenea, putem utiliza instrumente de gestionare a timpului și a sarcinilor, cum ar fi listele de priorități sau aplicațiile pentru organizarea timpului și productivitate, care au rolul de a ne ajuta să rămânem bine organizați și concentrați pe sarcinile importante.
Evitarea implicării în task-uri multiple
Contrar credinței populare, multitasking-ul poate împiedica productivitatea. Ne îndreptăm atenția către mai multe sarcini, perturbând memoria și reducând eficiența, dar și calitatea muncii noastre. În schimb, ne putem concentra pe o singură activitate și acorda acesteia toată atenția înainte de a trece la următoarea. Prin monotasking în loc de multitasking, nu numai că vom face lucrurile mai repede, dar vom obținem și rezultate mult mai bune.
Grija pentru bunăstarea fizică și psihică
Pentru a ne menține concentrarea pe tot parcursul zilei, este important să avem grijă de bunăstarea noastră fizică și mentală. Așa că, ar trebuie să avem un somn liniștit, astfel încât să putem fi odihniți și vigilenți pe tot parcursul activității noastre. O ideea bună ar fi să luăm pauze regulate pentru a ne întinde, hidrata și relaxa. De asemenea, putem practica tehnici de relaxare sau meditație, cum ar fi respirația profundă, pentru a reduce stresul și a promova o concentrare mai bună. În cele din urmă, ar trebui să urmăm o dietă echilibrată și să rămânem hidratați, deoarece acest lucru ne poate afecta atât nivelul de energie, cât și capacitatea de concentrare.
No Comment! Be the first one.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.