Visul unor români antreprenori este să-și deschidă un restaurant sau o cafenea. Este grozav să ai o astfel de afacere, să ai o activitate independentă care să-ți aducă multe satisfacții. Acest vis – de a deschide o cafenea, un bar sau un restaurant – este al multor români, deși implică multă muncă și o serie de riscuri. Orice român care își dorește să fie proprietar de restaurant trebuie să fie conștient că nu este tocmai ușor de realizat acest business fără o strategie bine pusă la punct.
În țara noastră tranzacțiile pe piața cafenelelor și restaurantelor a crescut, mai ales în orașele mari. Patronii își doresc să-și dezvolte afacerile și să-și extindă rețeaua de restaurante. Desigur ne referim la marile lanțuri de cafenele și restaurante. Ei trebuie să țină cont și de amenajarea unor spații speciale pentru fumători, deoarece fumatul este interzis în locurile publice, în cafenele, restaurante, etc. În ceea ce privește antreprenorii noi, aceștia vor să-și crească de asemenea afacerea, să aibă propriile restaurante și cafenele.
Cum alegi locația?
Dacă îți dorești să devii liber profesionist în comerțul de catering trebuie cel dintâi să parcurgi toate procedurile legale, să-ți deschizi o societate comercială care va funcționa în domeniul alimentației publice.
Apoi urmează un alt lucru important – trebuie să te gândești la o locație pentru afacerea ta. Locația se alege în funcție de proiectul tău specific în industria de catering. Contează ce dorești să faci, dacă vrei să ai un bar, o cafenea, un chioșc de înghețată, un restaurant, etc. Ai două posibilități: să închiriezi o proprietate sau să achiziționezi o proprietate în acest domeniu. Pentru aceasta poți intra pe site-urile de anunțuri imobiliare pentru a vedea oferta de pe Internet.
Locul de amplasare al unui restaurant este crucial pentru a avea succes. În țara noastră gama de restaurante este foarte extinsă îndeosebi în orașele mari. Înainte de a hotărî ce locație să alegi, trebuie să analizezi concurența înconjurătoare. Este bine să nu ai parte de concurență mai ales când deschizi afacerea, pentru că astfel îți poți atrage mai ușor clienții. Din păcate lucrurile se pot schimba, iar un concurent poate să apară mai târziu.
Dacă într-o zonă sunt 2-3 restaurante care merg foarte bine este posibil să ai și tu succes deoarece acolo s-a format un centru de interes. Ideea este să oferi ceva nou, să ai preparate interesante pentru clienți. Contează foarte mult să existe și un spațiu de parcare și eventual să fie și o zonă cu magazine preferate de clienți.
Alte sfaturi pentru a avea succes în afacere
Într-o astfel de afacere contează originalitatea, ideile proprii, să-ți faci un nume cunoscut și să-ți atragi foarte mulți clienți. Pentru a avea succes este bine să se ceară sfatul unor oameni cu experință în domeniul ospitalității. Există câteva secrete care pot ajuta în conturarea unui plan de afaceri bun.
Deși costă mai mult, trebuie să folosești întotdeauna ingrediente de calitate mare, nu contează că sunt scumpe. Este important ca mâncarea de la restaurant să fie gustoasă, preparatele să fie unice, doar așa clienții vor fi mulțumiți, vor povesti despre ele și vor dori să revină frecvent acolo. Merită să faci o bună impresie clienților. În timp cheltuielile se vor amortiza, acest lucru este sigur, iar afacerea va avea succes.
Dacă afacerea va funcționa mai bine decât ai sperat, este posibil ca la un moment dat să vrei extinderea proprietății. Pentru aceasta este nevoie să existe suficient spațiu în care să te poți organiza. Contează modul de amenajare al spațiului, decorul, atmosfera, designul interior și cel exterior, temperatura, etc.
Pentru depozitarea echipamentelor, ustensilelor și a produselor alimentare în depozitul restaurantului se recomandă folosirea rafturilor mobile care permit utilizarea rațională a spațiului existent. Pentru acestea se pot folosi accesorii utile pentru deplarea rapidă pe suprafețele plane – roți cărucioare care pot fi aplicate și ajustate ușor. Acestea au un design interesant, sunt prevăzute cu un material de protecție pentru podea.
Promovarea restaurantului este esențială pentru succesul afacerii, la fel și numele acestuia. Pentru aceasta se pot împărți pliante, se poate realiza un site sau se poate promova restaurantul pe rețelele de socializare (pe Facebook). O idee grozavă este sponsorizarea unor evenimente de caritate pentru a face publicitate pozitivă.
No Comment! Be the first one.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.